Koirille merkitty uimapaikka

Hellekesä takana

Eläimet ovat kärsineet janosta ja on kehotettu laittamaan vettä näkyviin myös heille. Mäntyharjussa ei edelleenkään ole eläimille uimapaikkaa osoitettu, vaikka asiasta on tehty kaksi eri aloitetta ja ne on eri syin hylätty.

Muualla ollaan tämän asian suhteen edistyksellisiä. Voisiko edelleen toivoa koirien uimapaikkaa Mäntyharjuun? Kaikilla ei ole uimarantaa käytettävissään ja kylttejä on ollut näkyvissä, että ei koirille, ei koiria rantaan. Parempi, että olisi osoittaa paikka, niin ei tarvitse yleisiä uimarantoja käyttää koirien uittamiseen ja saada paheksuvia katseita osakseen.

Kunnan tarvitsisi läheltä taajamaa vain osoittaa paikka, ja laittaa kyltti SALLITTU KOIRILLE ja kunta ei vastaa mahdollisista vahingoista. Paikan raivaamiseen saadaan varmasti vapaaehtoisia, jos kunnalla ei ole varaa. Vetoan siis miettimään asiaa uudestaan hellekesän jälkeen, nyt kun ilmapiiri on muuttunut Mäntyharjua kehittävämpään suuntaan. Huolehditaan myös eläimistämme.

Kesä meni jo. Odotellaan uutta ja varaudutaan helteeseen. Syksyn jatkoa jokaiselle.

Mäntyharjun perusssuomalaiset Ry:
Tapio Hämäläinen