Kohtuullinen vastausaika

Kohtuullinen vastausaika

Mikään ei ole niin raivostuttavaa, kun tärkeään asiaan passiivinen asenne. Siis en puhu nyt politiikasta, vaan siitä, että tekee työtään ja kuuluu hoitaa se.
Yrität toistuvasti lähestyä yli vuoden ajan tärkeällä asialla naamatusten, sähköpostilla, puhelimella. Aina toistuvasti vastataan: ”Nyt on kiireellisiä asioita. Palataan asiaan. Joo ja heti kohta ensi viikolla.”

Odotat. Odotat. Mitään ei tapahdu. Menee kuukausi. Otat taas yhteyttä. Joko puhelin ei vastaa. Jätät viestin vastaajaan. Laitat sähköpostia. Ja odotat.
Tätä jatkuu.

Menee vuosi. Vihdoin saat vastauksen mistä kiikastaa. Oho, ei ollut kuin pienestä kiinni. Asia etenee. Saan asian hoitoon. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.
Mutta ei. Taas viivytys. Kaiken kaikkiaan meni puolitoistavuotta ennen kuin asiaan sai selvyyden.
Kohtuuton haitta.

Jatkossa kannattaa varmaan vähän nopeammin hoitaa asiat. Kannattaa ottaa nyrkkisäännöksi, vaikka on miten kiire, että vastaa edes vaikka kahden viikon kuluessa. Niin ja hoitaa asiat. Viranhaltijoilla ja työntekijöillä on vastuu.

Varsinkin jos kysymyksessä on työ, joka tulee hoitaa. Josta saa palkan.

Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?

Tanja Hartonen-Pulkka

Kirjoitettu 17.11.2016

Piditkö lukemastasi? Jaa sisältö sosiaalisessa mediassa