Vauvojen muistaminen

Aloite Mäntyharjun kuntaan syntyvien vauvojen muistamisesta vuodesta 2017 eteenpäin

Esitän/esitämme, että kuntamme muistaisi lapsiperheitä 01.01.2017 lähtien 200€ suuruisella “vauvarahalla” kuntaamme syntyvien uusien kuntalaisten johdosta ja jos kyseinen vuonna 2017 tai tämän jälkeen syntyneen lapsen kotipaikkakuntana pysyy Mäntyharju vielä 3 vuotta täyttäessään, perhettä muistettaisiin 100€ rahasummalla ja 100€ rahasummalla lapsen täyttäessä 6 vuotta, jos kotipaikkakuntana on edelleen pysynyt Mäntyharju.

Näin Mäntyharjun kunta tukisi mukavasti kuntamme lapsiperheitä ja kannustaisi perheitä myös jäämään kuntaamme asumaan lapsen syntymän jälkeenkin.

Valtakunnallisestikin ollaan jo huolissaan syntyvien lasten määrästä ja mielestäni/mielestämme tämä olisi askel oikeaan suuntaan lisäämään syntyvyyden määrää kunnassamme. Muutamissa muissakin kunnissa on sama käytäntö. Esimerkiksi Kuhmoisissa muistetaan vuonna 2017 syntyviä 1000€ shekillä, sekä tuotelahjalla ja jos kyseisen lapsen kotipaikkana pysyy Kuhmoinen siihen asti kun lapsi täyttää 3 vuotta, perhettä muistetaan 500€ shekillä. Sama toistuu kun lapsi täyttää 6 vuotta, jos lapsi on asunut kokoajan Kuhmoisissa.

Lähde: http://kuhmoistensanomat.fi/kunta-muistaa-tana-vuonna-syntyvia-vauvoja-mittavasti/

Mäntyharjussa 7.2.2017

Jenny Reponen